Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
01.09.2008 11:29 - Училище без насилие
Автор: princesss Категория: Лични дневници   
Прочетен: 15850 Коментари: 53 Гласове:
2

Последна промяна: 01.09.2008 13:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Стихотворението, което казват известните личности в клипа по-долу е написано от 14-годишно момиче от Бристъл, Великобритания – Лора Граймс.Стихотворението Лора е оставила в предсмъртното си писмо като моли то да бъде прочетено на погребението й. Тя се самоубива, защото е системно малтретирана в училище от своите връстници.

Трагедията на Лора и стихотворението й стават основа на кампанията на УНИЦЕФ „Училище без насилие”.

Днес е 1-ви септември и след две седмици децата ни отново ще тръгнат на училище.

Уважаеми родители, знам колко е важно да накупите на децата си красиви раници, цветни моливи, готини дънки и още по-готини блузи, обаче е по-важно да ги научите да не бъдат насилници в училище.Ако не сте го направили до сега, ви остава съвсем малко време да обясните на децата си, че в училище всички са равни и никой няма право да се подиграва със съученика си.Без значение кой е със скъпи маратонки и кой с маратонки за 30 лв., без значение дали дрехите са от Мола или от Илиенци, без значение на кой какви са му оценките и без значение кой колко е красив.

В България степента до която е стигнало насилието в училище е много висока.Няма ученик, който да не е участвал или поне да не е бил свидетел на насилие в училище.

Няма да ви изброявам всички случаи на насилие в училище, които станаха известни, защото всички сме чели и слушали за това как седмокласник наръга с ножче съученик, как две непълнолетни момичета убиха друга своя съученичка и изхвърлиха тялото и в асансьорна шахта и как седемнадесет годишно момче разфасова съученика си. За съжаление това не са единствените случаи, защото медиите отразяват само най-тежките такива, а всъщност примерите са хиляди.

В училище не съм била обект на насилие, но пък още тогава ставах свидетел на такова. В клас ми имаше едно различно дете.Той се казваше и още се казва Илиан и беше различен от нас.Много учеше, четеше учебниците два класа напред, не бягаше с нас от час,не го интересуваха гаджетата, не ходеше облечен по последна мода и не вършеше простотиите, които ние вършехме.И защото беше различен от масата, съучениците ни упражняваха върху него физически и психически тормоз.Илиян беше обект на системна агресия от страна на останалите деца в класа ни.Нямаше междучасие в което да не му се подиграват за нещо, сигурно добре знаете, колко жестоки могат да бъдат децата понякога.Аз обаче учудващо за всички мои „готини” приятели, общувах много с Илиан, забирах го с мен да ядем банички в голямото междучасие, тръгвахме си заедно от училище и гледах да прекарвам всяко междучасие с него, за да го спася от подигравките.Опитах се няколко пъти да поговоря с приятелите си, но разбира се, нямах резултат, защото бях сама срещу всички.Но пък правех живота му по-лесен като не се отделях от него.Времето минаваше, ние растяхме и завършихме училище.

Сега Илиан е красив млад мъж, остана мой приятел и то един от най-верните ми такива.Сега е популярен и желан, а тези които му се подиграваха в училище му мият Кайена на автомивката и му сервират в ресторанта.С него не се случи трагедията, която се е случи с Лора Граймс, но ако се беше случила? Кой щеше да бъде виновен? Кой щяхме да обвиним?Учениците? Учителите? Материалните различия между децата?Липсата на дисциплина в училище? Прехода? Правителството? Икономиката? Или недоброто семейно възпитание?Защото типично в наш стил, трябва за обвиним някой.

Децата ни преживяват криза на ценностите и ние-родителите, трябва да им помогнем да я преодолеят.Децата ни растат заобиколени от агресия и е съвсем нормално да реагират на проблемите, които имат с агресия, но ние сме хората, които трябва да ги научим да живеят без насилие.Ние сме хората, които трябва да възпитаме доброто в децата си.Ние трябва да ги научим, че всички сме равни и няма по-добри и по-лоши.Да, важно е да ги научим да не си бъркат в носа и да се хранят с нож и вилица, но е по-важно да ги научим да бъдат преди всичко хора.Защото никой родител не иска детето му да бъде насилвано.За това мили родители, отделете малко от времето си и поговорете с децата си.Няма нищо по-ефективно от това!





Тагове:   училище,   насилие,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. akasha85 - понякога децата са изключително ...
01.09.2008 11:35
понякога децата са изключително безпощадни...
цитирай
2. totenlicht - това би трябвало да е на първа стр...
01.09.2008 11:37
това би трябвало да е на първа страница.
поздрав.
цитирай
3. анонимен - Насилието в училище - страшен от...
01.09.2008 12:52
Насилието в училище - страшен отзвук на вълчото ни ежедневие.
Най-страхливите и подтисканите в къщи се превръщат най-големите насилници. Затова нека хората да обичат децата си, а не да се опитват да компенсират любовта си с предмети.
цитирай
4. анонимен - При мен случая е друг насилие вер...
01.09.2008 12:55
При мен случая е друг насилие вербално от учители върху синът ми. Шото не бил послушен по ниски оценки а той все пак е умно и интелигентно дете възпитано според нас и интригата не е че е лош груб и т.н. просто задава повече въпроси отколкото трябва застъпва се за другарите си когато има неправда и в крайна сметка завърши според нас добре но имаше оценки които бяха тенденциозно занижени предвид занията му но нейсе агресията на учителите също е много голяма сега още по голяма ще става защото и свесните учители напускат а приетите с тройки в разни педагогочески специалности едва ли са върха на интелекта както си признават преподавателите им и за да завърша ще обобщя че всичко се прави с една цел да се занижи качеството на образованието защото на тази държава в момента не и трябват подготвени кадри а некадърни полуобразовани роботи които по лесно да се манипулират бягайте деца в чужбина щом майка българия не ви ще тук да ги видим достойните наследници на крадливите си бащи как ще се справят с крадливия и мързелив ромски етнос
цитирай
5. анонимен - #5
01.09.2008 13:02
За съжаление, има такива учители. Имам спомени от детсвото си..Сега като едно пораснало дете осъзнавам, че тези хора(учителите) са били житейски неудовлетворени и непомалко подтискани, но не, няма оправдание за такава постъпка!!
Понякога се чудя дали наистина не е нужно да има камери в уч. стаи като знам колко трудно се доказват такива казуси, а последстията от тях са сериозни за децата.
цитирай
6. rembo - Насилието
01.09.2008 13:05
Мен доста ме биха в 8 клас. Това беше през 1993 г., дисциплината във всички училища вървеше надолу. бях твърде кротък и често отнасях шамари ей-така; влачеха ме по земята, подигравките не бяха малко. Това, което се случи с мен, бе едно затаваряне, и към приятели, и вкъщи, от което последиците още си личат. Трябваха ми 9 години, за да преодолея напълно своята затвореност, а отчуждението вкъщи вече е непреодолимо. И защо става това- за да може някой си да се докаже като "голям мъж". Но трябва да подчертая, че жертвите бяха много- и други деца, и учители (дори заместник-директорът беше съборен на земята от неизвестен младеж, който просто нахлу в кабинета му). Чупеха се стъкла, столове се хвърляха през прозореца. И най-лошото за мен- дотолкова не ми се ходеше на училище, че успехът ми падна до 3.80. А по-късно завърших университет с 5.81.

Не, не всяка жертва на насилие свършва така добре. напротив, повечето насилници сега карат хубави коли- нали някои станаха борци или престъпници. Други мои съученици станаха и убийци...

Такъв е животът, но не винаги добрият получава награда, както твоят съученик. Бил е късметлия. Всъщност, ако човек не преодолее проблема си с изтърпяното насилие, той може да остане непълноценен през целия си живот и дори да не си намери добра работа, какво да говорим за любов...
цитирай
7. lelya - Ужасна е агресията в училище. Синът ...
01.09.2008 13:15
Ужасна е агресията в училище. Синът ми я изпита на гърба си, защото беше по-затворено дете и не можеше да псува, не слушаше чалга. В едно квартално софийско училище ако не правиш тези две неща си аутсайдер. Детето някак си се справи. Сега ще трябва да съберем сили за второто.
Проблемът съществува по две причини.
Първата е - безотговорни и нискообразовани родители - мит е, че само децата на работещи и нямащи време за децата си родители са лоши. Не може бащата да псува като...ами не знам като какво, думите ми липсват, и да очакваме, че детето ще рецитира Шекспир.
Втората - абсолютна незеинтересованост на учителите. Тук искам да уточня, че не учителите трябва да възпитават децата, а че трябва да информират родителите веднага за всяко отклонение на поведението на детето. Само, че учителите вече не вписват оценките в бележниците дори, та камо ли да положат усилия да се свържат с родителите (разбира се, че има положителни изключения).
Много сериозна е тази тема, която повдигаш. Поздрави за поста.
цитирай
8. анонимен - Аз съм горе-долу като приятеля ти!
01.09.2008 13:30
Принцесо, поздравявам те за всичките ти постинги.Ти си прекрасна както винаги и днес.
Много хубава тема си повдигнала и дано да те послушат.И аз горе-долу като твоя приятел съм била обект на насилие много пъти докато бях ученичка.Повода беше, че учех доста и освен това семейството ми не е богато.В момента хората, които се държаха лошо с мен са от най-ниската прослойка на обществото.Докато аз си живея живота с мои пари, изкарани благодарение на доброто ми образование.Мият колата, сервират и продават в магазините и ресторантите на подобни бивши зубъри като мен.Успех родители!!!И си помислете къде бихте искали да видите децата си след време.В кварталното училище може и да са най-великите, но после за нас зубрачите те стават обслужващ персонал, задоволяващ всичките ни капризи.
цитирай
9. ostrovska - Доскоро бях учителка в централно ...
01.09.2008 13:59
Доскоро бях учителка в централно софийско училище и бих излъгала ако кажа, че не съм виждала тормоз над ученици. Този проблем е толкова сложен и наболял, че понякога сърцето ми се свива като се замисля накъде отива светът ни. Обижда ме крайното мненеие, че учителите не се интересуват или дори, че тормозят децата. Аз лично правех космически телефонни сметки от личния си телефон, за да разговарям с родители които идея си нямаха какво представлява детето им в училище. Родители - не се заблуждавайте, че децата ви се държат в училище така както и в къщи. Аз самата имам дете, на което всеки ден му повтарям, че най важното нещо на света е да се обичаме и да бъдем добри. В къщи не разрешавам да се играят игри които съдържат насилие, дори съм забранила да се употребяват изразите "бих" и "умрях" когато се играят обикновени игри.
Обичайте децата си, по този начин те ще имат самочуствие в обществото и няма да позволяват да бъдат тормозени от деца, които също не са обичани.
цитирай
10. анонимен - Светът е джунгла, а училището само ...
01.09.2008 14:20
Светът е джунгла, а училището само една малка част от нея. И най-често там действа принципът на доминото - най-силните физически и йерархично тормозят най-малките и най-слабите. Всеки един, дошъл с модела си на поведение от вкъщи, както и с проблемите си.
Преди години съвсем за кратко преподавах и съм се нагледала на всякакви случаи. Не бяха малко и случаите с родители с по-висок статус, които считаха последния за основно право, за да се саморазправят с ученици от по-скромно социално положение. Не е чудно че твърде бързо напуснах системата. В нея цареше (тогава, явно сега е по-страшно) тотален хаос и незаинтересованост към децата, а инструменти за справяне с такива ситуации на практика липсваха.
Повечето случаи се решаваха в полза на силните за деня. Личното ми мнение, дори психолозите нямат достатъчно капацитет и ресурси да се справят с проблема. Липсват механизми за справяне с насилието. В много от случаите, училищата "клякат" заради страха да не "изпуснат" ученика и той да не отиде в друго училище. А бездействието поражда безнаказаност и дава увереност на новите насилници. Много рядко някой случай добива публичност (като този с уч. по английски език) и има последствия.
Най-лошото е че никой не си дава сметка за увредите, които се нанасят върху децата, защото те са дълготрайни и рядко се установяват навреме. Единствено родителите, които поддържат добър контакт с децата си са в състояние да "разчетат" правилно виковете за помощ, които децата отправят. А когато имат проблеми, децата "крещят" по свой начин. Затова не пренебрегвайте тяхната реакция и ги наблюдавайте внимателно.


цитирай
11. анонимен - гол призив
01.09.2008 15:07
Само гол призив не стига ! Работата с родители и деца с агресивно поведение ,както и инстанциите и формите за борба с детската престъпност и агресия ,за съжаление у нас са под всякаква критика .
Авторът се е постарал добронамерено да отправи призив ,но не е наясно ,че ние не сме Англия и базата ни ,както и мисленето ни е съвсем различно.
Това с призиви и родителски поуки не става .
Обществото ,като модел и база трябва да се вклучи.
Благодаря за постинга ,въпреки ,че сме на различно мнение и че за момента този проблем с насилието в училище е доста актуален навсякъде по света ,като отражение на типичната действителност и с голи призиви няма да се оправи !
цитирай
12. princesss - lidis
01.09.2008 15:11
а с какво?
Аз не съм политик, нито президент, нито нищо...от мен нищо не зависи.Аз мога просто да призова хората да обърнат внимание на децата си.Защото ако си спестяваме призивите, защото не стигат, до никъде няма да стигнем.Разбира се,че не стигат, но всеки прави това което може.Аз мога толкова!
цитирай
13. sourire - Да говорим....
01.09.2008 16:31
Още 2 училища в Ловеч започват да работят по проект "Училище без насилие". Трябва да говорим, да не бъдем мълчаливи свидетели, трябва да направим нашите деца чувствителни към насилието...само тогава ще можем да спасим децата подложени на насилие от връстниците си. И тъй като ми предстои да съм обучител по този проект ще следя коментарите и мненията Ви. Благодаря за поста.
цитирай
14. fenris - .........
01.09.2008 16:40
Радвам, се че си написала този постинг! Много ме зарадва!Едно време написах разказ по въпроса, той е брутален и показва реалноста на училищата! Или в какво би се превърнало едно малтретирано дете без подкрепа! Поздравления за постъпката ти спрямо приятеля ти! Това е разказа:
http://fenris.blog.bg/viewpost.php?id=150443
Прочети го ако искаш!
Не настоявам за коментар!
Дано повече майки и бащи се замислят върху това!
Поздравления!
цитирай
15. mitternacht - ...
01.09.2008 17:00
Не прочетох всичко, ама ще ти обадя що е така.Защото има много говеда събрани на едно място.Ученици.За какво повече да говорим?
Основното изкарах с цяла... цяло стадо от пубертясали съученици, и аз съм бил такъв, може би.
Средното беше с много по-спокоен клас, а и бяхме само 4-5 момчета.
Това е.
Един вид-голяма част от младежта ни са изроди.
цитирай
16. shaffi - здравей..
01.09.2008 18:21
вкючвам се в темата,защото наистина ценностна система при по-голяма част от децата липсва,а няма и кой да ги насочи към там...не можем само да искаме това от училище..доста неща от тази същата хуманна система я няма и при родителите..за съжаление...да им пожелаем на децата нова и успешна учебна година и да няма насилие..!!Да си запазим децата слънчеви и жизнени!!!
цитирай
17. анонимен - Убедила съм се, че когато става дума ...
01.09.2008 21:09
Убедила съм се , че когато става дума за училищно насилие, няма смисъл да се търси съдействието на учителите. Не защото не ги интересува, а защото са безсилни. Родителите се опитваме да прехвърлим твърде много от нашите отговорности на учителите. Така е по-лесно.Ако става дума за по-малки деца, по-ефективно е да се срещнат двамата родители в присъствието на двете деца и всичко да се разнищи така, че добре да се запомни от всички. Ако децата са на една възраст могат да се оставят и сами да се разберат, но ако тормозът е от страна на една голяма група или от страна на по- голямо дете, то намесата на родителите е единствения изход. Възможно е конфликта да се пренесе и върху родителите, ако всеки тръгне да защитава своето си дете, независимо от вината му, но в крайна сметка нека и родителите да са потърпевши.
Не мисля, че в днешно време насилието в училищата е много повече отколкото преди 20 години например. И тогава имаше голяма жестокост.







Училищното насилие е било винаги актуална тема. Винаги е имало насилие и не мога да кажа че преди е било по-малко отколкото в днешно време. Имам син в 4-ти клас и не веднъж е бил обект на насилие, но в някои случаи и самият той е бил насилник. Убедила съм се, че да се търси намесата на учителите в такива случаи не е ефективно. Предпочитам да се срещна с родителите на другото дете и пред тях да изясним ситуацията. Също така съм дала ясно да се разбере, че няма да толерирам поведение на насилие спрямо другите от страна на сина ми и съм му казала, че ако някой родител дойде в къщи да се оплаква, че е било проявено насилие към неговото дете, то аз никога не бих го



цитирай
18. анонимен - iizvinjavai, no v momenta v koito ...
01.09.2008 21:29
iizvinjavai, no v momenta v koito vidjah klipa i razbrah, che si chast ot platenija PR na akcijata s Berbatov. Jalko, naistina jalko che izpolzvash bloga za tova...
цитирай
19. princesss - анонимен,
01.09.2008 21:31
извинен си, обаче не съм час от никакъв PR и представяш ли си не ми плащат за това...можеш ли да повярваш?Предполагам,че не!Явно на теб за да правиш нещо, каквото и да било, трябва да ти се плаща?
цитирай
20. анонимен - mi togava mahni klipa ...
01.09.2008 21:47
mi togava mahni klipa ...
цитирай
21. princesss - анонимен,
01.09.2008 21:51
Защо? Защото ти така искаш?Да не би Бербатов да ти създава комплекс някакъв?Клипа е по-интересен когато чуваш какво говори, вместо да гледаш сините очи на Бербатов.Опитай!
цитирай
22. empire - xxx
01.09.2008 21:53
Класа ми бе разделен на 2 момчешки групички в 7 ми клас.
Едната групичка тероризираше другите момчета постоянно-обиждаше ги много брутално,биеха ги,абе все скапани работи-веднъж един го вкараха в контейнера за боклук. Мен никога не са ме закачали,но в края на годината чуството ми за справедливост се "възпламени" и в рамките на една седмица набих 2-ма от представителите на агресорската групичка,а другите бяха сплашени :)

Родителите не си възпитават децата както трябва затова има училищно насилие.
цитирай
23. анонимен - "Смотльоо, ако беше преза...
01.09.2008 22:00
"Смотльоо, ако беше презаредил и имаше хендсфри, това нямаше да се случи!!!!!"

Какво повече...!!!!
цитирай
24. анонимен - "Смотльоо, ако беше преза...
01.09.2008 22:01
"Смотльоо, ако беше презаредил и имаше хендсфри, това нямаше да се случи!!!!!"

Какво повече...!!!!
цитирай
25. natta - "..Вървях си по коридора и той се удари в ръката ми.."
01.09.2008 22:11
..С това изречение се оправда учител в столично училище срещу обвинение във физическа саморазправа с деца .Шамарите ,които е раздавал бяха наречени "неволни инциденти",а възпитанието с идиотски непопулярни мерки бяха обяснени с "дивотията на дечурлигата"
Става дума за ученици(тогава)в 4ти клас -най-обикновени деца ,които като всички останали са шумни в междучасията и тичат в коридорите на училището..Всичко това нямаше да бъде достояние на никого ,освен на участниците в историята,ако децата (вече деветокласници) не бяха споделили с нас -родителите какво се случва в училищното им ежедневие.Последваха кореспонденции между инспекторати,министерства,директори,срещи и всичко приключи с уволнения..Връщам се към случката по повод темата,която се коментира.Иска ми се да мисля ,че подобни диващини вече не се случват,хората са станали по-цивилизовани,по-отговорни,обществата са по-зрели и ценностната ни система е еволюирала до толкова,че да намира насилието във всякаква форма за абсурд ,за да не го виждаме в действията на децата си или упражнено върху тях.
За съжаление нещата не стоят така.Свидетели сме на това как деца бият деца,учители бият деца,родители бият деца,родители се бият по между си -всичко това не са изолирани случаи ,а бит и делник ,все едно живеем в 24 часов Джънгъл Ченъл..
цитирай
26. анонимен - филип
02.09.2008 00:52
Нямам нищо общо с учителската професия, като ученик не съм бил особено дисциплиниран, но са абсурдни обвиненията на разни любвеобвилни майчета към учителите - че биели децата им и им пишели лоши бележки понеже задавали лоши въпроси. Учителите в днешното българско общество са най-безправните, най-беззащитните, най-низкоплатените и още много такива най. Само абсолютен кретен може да вини учителя за нивото на образованието - то е такова благодарение на управляващите - в техен интерес е българския народ да става все по-тъп и необразован - за да крадат безнаказано и никой да не си отваря устата.Да се твърди че учители упражнявали насилие върху ученици е наглост - ако учител удари ученик го дават под съд, ако ученик удари учител най-много да го смъмрят проформа - той е малолетен. Учителите стават все по-подтисната социална група. По време на учителската стачка беше направено всичко възможно за да бъдат смазани духом и най-интелигентните да бъдат принудени да напуснат професията. В момента текат масови "съкращения" в училищата и се уволняват винаги най-добрите и мислещите. Вече са уволнени над 5 000 учители и чистката продължава. Някой да протестира? Вече няма кой - всеки протест в тази страна е смазван от тройната мафия с полицейско и административно насилие.
Преди година пребиваха протестиращите работници, преди месец протестиращите животновъди, пребиха дори и евродепутат - щото бил от Атака. Ето го от къде идва насилието. След като държавата е управлявана от мутри които си разчистват сметките по столичните булеварди, как да няма насилия между децата. Ами те нали взимат пример от президентските съветници.
цитирай
27. анонимен - насилието в училищата е логично ...
02.09.2008 01:10
насилието в училищата е логично отражение от това което става в държавата. Правителството смазва с насилие всеки протест на гражданите - миналата година пребиха протестиращите работници, миналият месец протестиращите животновъди, пребиха дори евродепутат. По улиците се гърмят президентските съветници, в заведенията президентските спонсори, цял регион (дупница) е предаден в ръцете на мутрите - съдружници на доскорошния министър на МВР, сегашния го изпрати с благодарноси, БСП го посрещна с овации в Парламента. Е от кого да копират поведение децата. И как да ги възпитават учителите - най безправната, най-бедната и най-унижавана група на българското общество. И кой има интерес от опростачването на народа - тези които са на власт и искат да се запази статуквото. Прост народ - слаба държава, казва поговорката, слаба ама колкото е по-слаба толкова по-лесно се краде от нея от властимащите.
цитирай
28. анонимен - Filip
02.09.2008 01:19
Аз съм журналист, не съм учител, но твърдя че само изключително тъп човек може да повярва на лъжата, че в днешно време учителите бият децата. За съжаление е точно обратното. И затова от училищата излиза все по-опростачено поколение. И това е държавна политика. Тъпия народ по-лесно се експлоатира и тъпия човек по-лесно се настройва срещу друг човек - за да не се съпротвлява организирано.
цитирай
29. krassko - Господи до кога?
02.09.2008 01:53
Хайде да спрем с тези призиви. Стига толкова. Аман.
На какво вече не сме свидетели в тази държава.
И само призиви и край няма. Вместо да пишеш за това което не знаеш/сама си признаваш че толкова можеш, т.е. толкова ти е "багажа"/ разгледай блога на Лидис, за да видиш един друг свят, една друга култура. Виж там как ходят на училище децата.
И стига призиви и лозунги 50 г ги слушам:

Всичко за фронта, всичко за Победата!
Първото зърно за Държавата!
Да направим царевицата царица на полята!

Да спасим Странджа! Да спасим рРила!
Да спасим дицата от Могилино!
Не карай пил! Стигни Жив ! Ама не стигна, защото
рекламното лице на кампанията беше пил.
В "горещи" пак Ставийски го дъвчат. И какво от това? От екипа на Ставийски знам, чи повече от месец преди състезания не не близва капка алкохол. А защо като е пил кара кола и то стакава скорост? И аз съм карал с два пъти повече промили от него стотици пъти, но карам на "втора"
с 30-40 км/час. Никога не съм си позволил да карам бързо. Но него хората не го интересуват,
защото си мисли, че е над тях. И присъдата го доказва за съжаление.
Погледни детските предавания по телевизията и там е пълно с насилие. В къщи насилие, в училище също, на улицата също и кой е виновен -Фройд?
Двадесет години гледаме едни и същи физиономии
навсякъде НЕСМЕНЯЕМИ СА. И те имат лозунги:
Ние знаем, ние можем! Много млада сте и не помните, когато Рейгън спечели изборите и всички го подиграваха, защото наистина беше един треторазряден актьор. Но неговия екип е причина да рухне Съветския съюз и да рухне икономически соцлагера.
Със стари к..ви нов бардак не се прави.
И...не става само с призиви, трябва и акъл.
цитирай
30. eien - И в Япония го има
02.09.2008 05:11
Насилие на ученици срещу съученик или съученичка. Последствията са...самоубийство. Затова се води сериозна борба срещу т.нар. "иджиме".
Поздравления за постинга!
цитирай
31. princesss - krassko,
02.09.2008 07:14
От всичко, което може да ме подразни, най-много ме дразнят пасивните хора като теб.Казваш "само призиви"...ти вслуша ли се в един от всички тези призиви, направи ли нещо за родината си, направи ли нещо от това,което призовават хората? Или само четеш Лидис и другите култури?Чети, обаче ти си българин и живееш в България(предполагам) и не е важно къде как живет, важно е как живеем ние в България, как живеят децата ни.Изобщо не ми пука как ходят на училище в Англия,Америка, Германия или не знам си къде.Пука ми какво е училището в България.
С призивите и лозунгите няма да спра, съжалявам.Твоят "багаж" като е повече от моя,какво направи за да има поне една катастрофа по-малко, за да има поне едно дете нетормозено в училище?Какво направи ти?
Стига пасивност!Много е лесно да стоиш и да гледаш безучастно и да казваш "То така и така няма да се оправим, какво да се напъвам?" Така не може.От такива като вас България е в това положение.И да, млада съм и съм бъдещето на тази страна и ще правя призиви и ще правя каквото мога, за да върви страната ни напред!
цитирай
32. sardis - Ще ми разрешите ли
02.09.2008 08:17
да разпечатам разказа и да го раздам на родителите на съучениците на синът ми в първия учебен ден? Синът ми ще бъде втори клас и в тяхната малка бръмчаща общност вече има проблясъци на лошо отношение.
цитирай
33. princesss - sardis,
02.09.2008 08:24
разбира се, че ще разреша.
Благодаря, че попитахте, защото ми омръзна да си намирам текстовете под някаква друга форма с друг автор.
цитирай
34. ostrovska - Съгласна съм с princesss, че при...
02.09.2008 11:19
Съгласна съм с princesss, че призивите са важни. Още повече, че това не са някакви кухи правителствени призиви. Стига само сме отричали и гледали безучастно. Ако всеки направи по нещо дребно за каузата, ако поговори с детето си, ако говори с детето си всеки ден и му дава пример с поведението с вкъщи и на улицата, нещата могат да се променят. Вярвам че можем да бъдем по-добри. Точно хората с повече "багаж" трябва да покажат на останалите как живота ни може да бъде много по-хубав, а децата ни живи.
Само не мога да разбера защо се намериха хора които да политизират и този проблем. Проблема е обществен, а не политически. Няма конспирация за влошаване качеството на образованието, има обществено безхаберие за ежедневието в училищата. Отидете някой ден до някое училище, вижте ги през междучасието къде пушат, послушайте ги какво си говорят и как се държат един с друг. Ще се смаете. И най вероятно може да видите и вашето дете там.
цитирай
35. fenris - sardis
02.09.2008 13:25
разказа?Ако е за моя едва ли ще го прочетат спокойно!:)
цитирай
36. princesss - fenris,
02.09.2008 14:22
твоят разказ определено не е подходящ за деца във втори клас :) Иначе ти писах, че е много як.Обаче sardis изглежда пита за моят разказ, който всъщност не е разказ, а нещо и аз не знам какво :)
цитирай
37. lyudmilstefanov - Темата ти е много болезнена и за мен.
02.09.2008 14:27
Като училищен психолог съм чувствал работата с проблема за насилието като най-важната. Ще ти пусна и един линк към моя статия в блога, където в края съм говорил за това. Ще се радвам, ако я прочетеш. Поздрави!
http://lyudmilstefanov.blog.bg/viewpost.php?id=210975
цитирай
38. pulsar - Днес няма да пиша нищо в блога си !
02.09.2008 14:41
просто ще дам линк към твоя постинг!

Аз деца нямам все още, но винаги си припомням кога съм бил дете !
цитирай
39. krassko - Принцесо
02.09.2008 17:00
Ако мислиш че активност е да отида в студиото на Милен Цветков и да ръкопляскям - няма да го направя. И не давай оценки за пасивност като партиен секретар, за човек когото не познаваш.
Доста "активен" съм бил в работата си. А сега съм по полезен тук и да казвам нещата с истинските им имена. Има много млади хора тук и една малка част от тях/тези с които си дружа/ "порастнаха"
много през последните месеци.
И това личи по написаното от тях. Няма вече "мрън-мрън и клипче". И все по често са в "избрани" не за мрънкането, а за написаното.
цитирай
40. princesss - krassko,
02.09.2008 17:10
а ти как ми даде оценка,че не разбирам нещата за които пиша и че ми е толкова "багажа" след като ти мен не познаваш?
цитирай
41. анонимен - Прозрачност и действия ,а не призиви !
02.09.2008 18:39
Жалко за вас ,ако смятате ,че пиша постингите си за възхвала на Викингите ! Усетих аз ,че със всеки пост ви настройвам негативно към себе си и отприщвам незнанието ви за социалната същност на проблемите и тяхното решение.В безсилието си си го изкарвате на мен ,като незаинтересована.
Напротив ! Работата ми в Бг е била свързана с деца и в Скандинавия до скоро също ! 18 години с деца от различни култури !Различни демокрации ,но еднакви изисквания.Спокойно и човешко детство !
Което с призиви и поръчкови статии и сметки не се прави ! Доказателства - колко са пострадалите деца ,като от години наред призовавате шофиращите ,даже и ден има да карат със запалени фарове ! Нищо ! В беззаконова България
твоят призив, мило момиче е глас в пустиня !
Хората другаде не се призовават ,ами действат ,а политиката е кристална ,както и отношенията с ближния ! За това и нещата комплексно вървят.
Но нищо лошо ! Призовавайте се !Щом мислите ,че изхода е това ! Хубаво е ,че го правиш ,но обществото не е узряло само да си помогне !
цитирай
42. princesss - lidis,
02.09.2008 18:48
съжалявам за следващото,което ще кажа,но аз за първи път вчера попаднах на блога ви, след като Вие писахте в моя, още по-малко ме настройвате за нещо, каквото и да било...причината е просто...не съм чела нищо ваше.Не е умишлено, просто не съм попадала на блога ви.
По отношение на поръчковите статии - не зная дали е отправено към мен, но ще кажа, че аз поръчково не пиша, нито правя PR на някой, просто ме вълнува въпроса.Нищо повече.
Аз също съм на мнение,че само с призиви не става, което не означава, че призивите са вредни обаче.Нищо не ми струва да напиша нещо, нищо не ми струва,когато мой близък се качва в колата да кажа "Карай внимателно", нищо не ми струва да обясня на децата около мен кое е добро и кое лошо, просто защото когато недай си Боже се случи нещо лошо, аз няма да обвинявам себе си, че не съм направила нищо.
цитирай
43. анонимен - Да права си !
02.09.2008 19:02
Явно обичаш децата много и се стараеш да им помогнеш ! Успех ,дано призивът ти отвори очите и на тези от които зависи децата да имат необходимата база ,занимания по интереси ,за да не скучаят и не пренасят настроението на насилие ,което е в обществото ни в клас !
А ,що се отнася до блогат ми редакторите не искат да четете какво става по света ,за какво им е чужда култура ,нашата си стига! Освен това аз не пиша псувайки на всеки ред или подмамващо интимно ! Което се кодира в блога,но не страдам за читатели въпреки старанието на екипа да ме пращат в трета глуха !
Поздрави !
цитирай
44. vasilena16 - училище без насилие
03.09.2008 08:43
dosta dalgo no go is4etax
i sam saglasna s teb zastoto ako ima nasilie nikoi nqma da iska da xodi na y4iliste i togava ste nastane trazediq vseki ste iska da krade i se nadqvam da ne e taka
цитирай
45. bovari - Училище без насилие
03.09.2008 15:39
Макар и различни коментарите си приличат, защото са писани от "другата" страна - родители, учители ....Любопитно ми е как този текст ще се коментира от самите деца....Да можехме тях да чуем, сигурно ще научим нещо и за себе си?!
Поздрави!:)
цитирай
46. reason - :-)
03.09.2008 15:44
Различията се потискат, освен в момента когато са ефективни за оцеляването на вида (Homo Sapiens). Децата са "виновни" единствено за това, че са съвсем нормални хора. хората са егоистични и жестоки и това им е в природата. Видът ни е млад и това е нормално. Въпросът е просто да научим тези деца Докато Са Малки да са толерантни и да се държат добре. Родителите пропускат съществени моменти във възпитанието. Родителите трябва да разберат, че да даваш избор на детето не означава да се съобразяваш с всяко негово желание, да напляскаш детето по дупето след някоя сериозна беля няма да го увреди психически (като тук много родители не знаят какво е сериозно и какво ще мине без шамари). А шамарите ги препоръчвам само на родители, които нямат време да се научат да възпитават без тях. Това е идеята - позволявайки на детето да прави каквото си иска, не му давате избор, а го увреждате ментално. Поздрави за чудесната статия :-)
цитирай
47. varg1 - и мене ме мъчеха в училище
03.09.2008 20:31
и това попречи на моето творческо и всякакво развитие
цитирай
48. анонимен - Статията е чудесна! Толкова чуд...
03.09.2008 20:36
Статията е чудесна! Толкова чудесна, че ще те попитам дали имаш нещо против да бъде използвана като материал в програма за превенция на насилието в училищата?
А иначе, бих добавила към коментарите, че в момента Училището (като институция) има нужда да бъде подкрепено от родителите и от обществото като цяло... и има нужда от призиви в голямо количество
цитирай
49. silencemurmur - За Принцеса и за читателите на постинга й: Училище без насил
03.09.2008 20:43
Има насилие в улището, около училището, дори в къщи через училището. Тука говоря за сексуалното насилие от деца-момчета към деца-момичета. Не зная дали тази тема умишлено не е вплетена към постинга ти "Училище без насилие".

Това табу е горещ картоф за всички: за родителите на "пристъпниците", за родителите на "жертвите". А да не говориме за децата. С кое доверие влизат момичета в света на противоположността си? С коя жестока тайна растат те? С каква психическа повреда продължават да се мъкнат през живота? С какво самочувствие продължават да растат момичета и момчета? С коя стойност се събуждат като жени или като мъже? Къде е и сексуалното възпитание на бъдещите граждани? Защо се премълчават темите, които най-много искат да излязнат на бял ден? Защо не се говори за съществените неща на живота и в училището? Защо родителите не се пристрашат и говорят за това, което по-късно носи несрамни плодове за тях и за децата им?

Silence

цитирай
50. ivesa - Отдавна не бях срещала такава адекватна родителска позиция
03.09.2008 20:55
Да, ние-родителите трябва да научим децата си да не бъдат насилници,а достойни граждани на републиката и на ЕС.
Приветствам призива към родителите да говорят с децата си,защото няма по-добър съветник, за което и да е дете от любимите и уважавани родители.
Поздрави!
цитирай
51. princesss - анонимен,
03.09.2008 22:07
разрешавам всичко и моля да бъда запозната с програмата, ако е възможно.
цитирай
52. анонимен - навремето
04.09.2008 09:26
ТВУ-тата си върщеха работата.
Учителите не са ли родители и родителите не са ли най-добрите учители на своите деца?
Реален диалог:
Учителката: Госпожо, Вашият син използва много цинични думи и псуни,които дори не мога да запомня и не съм чувала до сега.
Мама: Ами ТЕ в детската градина го научиха,какво да направя.
Учителката: Добре е да поговорите сериозно у дома.
Мама : Ами..Няма ефект.По-добре Вие го набийте.
цитирай
53. scarlett - Първо прочетох няколко постинга и ...
04.09.2008 12:08
Първо прочетох няколко постинга и ми се струва, че има родители,който са запазили ученика в себе си:)
По темата- Съгласна съм, че има насилие в училище, но може би трябва да разграничаваме случаите на брутално насилие- тези, които станаха известни в публичното пространство и това ,че някой са го ступали в училище. Не, че няма никаква връзка, просто мисля, че има голяма разлика.
Аз лично съм била в клас с най-различни ученици- имаше умни, не толкова умни, невъзпитани, дори имах двама съученици, които бяха меко казано странни. Няма как да се избегне това. И мен са ме ступвали в училище, обиждали са ме и тн, предполагам от училище знам повечето от псувните, които изобщо знам. Може би не е приятно, но почти всеки минава през това, а вероятно и вашите деца ще минат. За това научете децата си на първо място да се справят сами и не ги възпитавайте като жерти. Има родители, които твърде много обгрижват чедата си, закрилят ги постоянно за добро разбира се, но по този начин не има помагат. По принцип децата, който не могата да се оправят сами най-често се оплакват от насилие в училище и приемат всичко прекалено навътре- например, че някой ги е обидил или ги е замерил с дъвка.
В училище има възпитани и не толкова възпитани деца, но все пак това са деца и с необходимата грижа и внимание и за не толкова възпитаните има шанс.
Тук възниква проблемът, че в училищата наистина няма достатъчно специалисти - добри учители и психолози и с децата не се работи достатъчно. Няма много групови и извънкласни занимания, които да сплотяват учениците като колектив, защото съгласете се, че в колекива няма толкова проблеми, колкото между отделните индивиди или групички. В училище не се говори за проблемите вкъщи или за проблемите на учениците изобщо, защото децата имат нужда от подкрепа и извън семейството.
За по-тежките случаи на насилие не мога да говоря. Те са страшни, показват една страна не само на училището, но и на обществото- тотална незаинтересованост, чувство на безнаказаност, жестокост...
Все пак не мисля, че трябва родителите да се страхуват от училището, нито пък трябва да наплашват децата си и там както навсякъде има проблеми, но със сигурност може много да се направи.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: princesss
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1084708
Постинги: 112
Коментари: 2889
Гласове: 11140